Posty

Wyświetlanie postów z październik, 2012

Jak dobrać ramę do obrazu ?

Obraz
Dobór ramy do obrazu jest istotnym elementem, który może znacząco wpłynąć na jego prezentację i estetykę. Przy wyborze ramy biorę pod uwagę kilka kluczowych czynników: Styl i charakter obrazu: Pierwszym krokiem jest zrozumienie stylu i charakteru samego obrazu. Czy jest to dzieło nowoczesne, abstrakcyjne, klasyczne, czy może tradycyjne? Styl obrazu pomoże mi określić rodzaj ramy, który będzie pasował do jego estetyki. Kolorystyka: Kolorystyka obrazu oraz jego główne elementy wpływają na wybór koloru ramy. Często staram się dopasować kolor ramy do tonacji dominującej w obrazie lub do kolorów występujących w jego kompozycji, aby stworzyć harmonijny efekt wizualny. Rozmiar i proporcje: Odpowiednio dobrana rama powinna komplementować rozmiar i proporcje obrazu, nie dominując nad nim, ale także nie pozostając w tle. Ramy zazwyczaj mają różne szerokości, co może wpłynąć na percepcję rozmiaru obrazu. Materiał ramy: Wybór materiału ramy może być również kluczowy. Drewno, metal, plastik czy...

Jak pracuje płótno ...

Obraz
Gdy Płótno się zmarszczy Nasze płótno pochodzi z Włoch. Sosnowe ramy zamawiamy u polskiego rzemieślnika, dzięki temu mamy bardzo solidne krosna. Każda cześć krosna składa się z dwóch listew. Są one dobierane do siebie w taki sposób, aby naprężenia występujące w drewnie niwelowały się. Dzięki temu listwy nie skręcają się z czasem i nie wypaczają. Listwy te jednak mogą mieć skłonność do kurczenia się w miarę wysychania , zwłaszcza gdy sosna z której było zrobione krosno miała dużo żywicy. Zdarza się tak raz na 50 krosien. W takim wypadku płótno które naciągnęliśmy na takie krosno, po 2 -4 miesiącach zacznie się marszczyć. Co robić? Z odwrotnej strony obrazu w każdym rogu są widoczne dębowe kliny, które należy dobić lekko młotkiem. Najpierw jednak należy wyciągnąć malutkie gwoździki, które zabezpieczają dębowe kliny przed wypadnięciem. Po dobiciu klinów, ponownie wbić gwoździki aby pozycja klinów nie zmieniła się w czasie "życia" obrazu. Płótno bowiem cały czas nabiera ...

Werniksowanie obrazów olejnych, czemu nie ?

Obraz
Werniksowanie "Obraz jest werniksowany" - to zdanie często jest powtarzane, jako dodatkowa zaleta oferowanego obrazu. Co to jest to werniksowanie? Czy werniksowany to znaczy lepszy od nie-werniksowanego? Z definicji: Werniksowanie, to pokrywanie powierzchni obrazu werniksem. Werniksy to substancje produkowane na bazie żywic, które można stosować do prac olejnych, akrylowych nakładając je po całkowitym wyschnięciu pracy. Kluczowym słowem w tej definicji jest fraza " po całkowitym wyschnięciu" . O ile w pracach akrylowych stan całkowitego wyschnięcia można osiągnąć po kilku godzinach, to w malarstwie olejnym stan ten zależy od grubości faktury i wynosi od roku do dwóch lat - a może być i dłużej. W tym czasie NIE WOLNO WERNIKSOWAĆ OBRAZÓW OLEJNYCH. Chociaż pierwsza warstwa obrazu olejnego sprawia wrażenie suchej już po 2 tygodniach, wewnątrz faktury zachodzą długotrwałe procesy wysychania. Werniksowanie stosowane jest na niemal każdym obrazie wykonanym...